Новости за нас и промени в законодателството

 

17.09.2017 г. От НАП продължават с проверките за големите каси на фирмите. След фирмите с каса над един милион лева, следват фирмите с над сто хиляди. Не всички фирми получиха любезни писма с молба да се направи корекция на стари декларации, ако фирми са извършили скрито разпределение на печалбата. Такива фирми се виждат лесно - имат огромна каса, печалба в горе-долу същия размер и почти никакви други активи. Фирмите, чиято нереално голяма каса кореспондира с резерви и подобни, все още, не са получили напомняне на своя имейл, но и това ще се случи скоро. Очевидно, сега е моментът да разпределите дивидентите, които не сте успели да разпределите през годините. Не чакайте да получите подкана от НАП. И спазвайте Закона за ограничаване на разплащанията в брой - санкциите са огромни!

 

29.08.2017 г. С всеки изминал ден от НАП пресичат все повече методи за укриване на данъци. От днес на сайта на НАП е публикувана новина за започване на проверки на фирми, които имат извънредно големи касови наличности. За момента ще бъдат разглеждани фирмите декларирали над 1 млн. лв. в брой, но това е само началото. Наличието на извънредно големи суми в брой може да се установи лесно с формули, а данните за това могат да бъдат извадени от подадените в НСИ отчети. Целта е ясна - прекратяване на практиката за неплащане на "данък дивидент" и скритото разпределяне на печалбата.

 

08.08.2017 г. От НАП се интересуват от мнението на предприемачите относно методите на работа на агенцията. Според описанието основната цел е борбата с корупцията. Дано от НАП се борят със злоупотребите на "големите" бизнесмени, освен с тези на малкия и средния бизнес. А, в интерес на истината, действията на НАП стават все по-ефективни. Тази година, по морските курорти, почти навсякъде издават касови бележки - от закуски до лунапаркове - нещо абсолютно непознато до сега. Не веднъж станахме свидетели на затворени  обекти, които пропускат издаването на фискален бон. Глобите за работа без трудов договор също не са изключение. Използването на граждански договор с цел прикриване на трудов договор също води до глоба - около 2 хил. лв. за първо наршение. За да избегнете такива неприятни резултати - моля, спазвайте стриктно законите. Със сигурност ще ви излезе по-евтино.

 

02.03.2017 г. - Популярният сайт SmartMoney.bg публикува интервю с нашият лидер - Христо Петров. Можете да го видите тук.

 

15.02.2017 г. Много пъти сме се чудили дали въобще служителите на НАП имат желание да свършат някаква работа в интерес на клиентите. Но със сигурност не всички в НАП са мързеливи чиновници, които не желаят да помагат. Днес попаднахме на още един такъв случай. След извършена корекция на декларация за 2013 г., на физическо лице, се получи така, че лицето трябваше да плати над 250 лв., при положение, че винаги си е внасяло данъците и осигуровките в срок. Написахме възражение и в рамките на няколко дни получихме обаждане, че всичко ще бъде коригирано в системата на НАП. Корекцията отне 3 дни, но вече всичко е наред. Така че, когато смятате, че сте прави - пишете на НАП и входирайте всичко в деловодството или изпратете по пощата. Може и да имате успех.

 

08.02.2017 г. Задават се тежки времена за фирмите във временно финансово затруднение - от НАП са започнали масова кампания за събиране на задълженията по ДДС. Не рядко прилагат и дерегистрация по ДДС по инициатива на органа на приходите. 

 

06.02.2017 г. Ако получите платежни за осигуровки с по-големи суми, моля, погледнете тази статия. В нея са описани увеличението на осигуровките, които се заплащат от фирмите, във връзка с промените в законодателството на Република България от 2017 г.

 

02.02.2017 г. От НАП направиха сериозни промени в интерфейса на електронните услуги на техния сайт. Нововъведенията са облекчение особено за счетоводните кантори, които използват сайта ежедневно и подават декларации в големи количества.

 

30.01.2017 г. Удължаваме срокът на нашето комбинирано предложение - регистрация на ООД/ЕООД и безплатен сайт до 03.02.2017 г. Приятно регистриране. :)

 

24.01.2017 г. ВНИМАНИЕ!!! От наше име се изпращат имейли с вирус. Писмото е с тема "SWIFT COPY for your Perusal" и съдържа pdf-файл, който съдържа опасна програма. В никакъв  случай не отваряйте такъв имейл, както и всякакви имейли, изпращани уж от наше име, но на английски или руски език. Също така не отваряйте файлове от никого, освен ако не сте сигурни, че изпращача е реалния и знаете точно какво Ви изпраща. За повече информация - погледнете тази статия.

 

23.01.2017 г. Кампанията за безплатен сайт с всяка нова фирма, която регистрирате продължава и през тази седмица. Само за 100 лв. регистрация на ЕООД/ООД и безплатен сайт. Дайте летящ старт на своя бизнес сега с MOTACILLA и Голдън вижън.

 

18.01.2017 г. Кратка статия относно промените по годишните декларации и финансовите отчети, които засягат малките и стартиращите фирми можете да прегледате оттук.

 

17.01.2017 г. От днес стартираме нова кампания за подпомагане на стартиращите фирми - не евтино, а безплатно изготвяне на Интернет-страница за всяка фирма, която регистрираме. Да, точно така - за всяка регистрация на фирма получавате безплатен сайт, с който да популяризирате Вашия бизнес. Не пропускайте да се възползвате от комбинираното предложение на "Голдън вижън" ООД и "Мотачила" ООД.

 

05.01.2017 г. Честита Нова Година! Дано новата 2017 г. да ще е по-добра от предишните. От НАП публикуваха нова версия на програмния продукт за подаване на уведомления за трудови договори, допълнителни споразумения и заповеди за прекратяване на трудовото правоотношение. Очакваме дали ще влезе в сила промяната, при която за всеки трудов договор ще трябва да се подава и код по ЕКАТТЕ на населеното място, където е работното място на лицето. Очаква се промяната да влезе от 1-ви Април (не, не е шега), а за всички договори, сключени преди тази дата ще трябва да се пусне допълнително уведомление в срок до 30-ти Октомври. Дано не се случи, защото това ще бъде поредното увеличаване на административната тежест на бизнеса.

 

20.12.2016 г. От Апис пуснаха запис на семинара от 16.12.2016 г.

 

19.12.2016 г. Кратък обзор на семинарите на НАП и Apis можете да видите оттук.

 

15.12.2016 г. От НАП проведоха безплатен семинар, разясняващ промените по основните данъчни закони от началото на 2017 г. Семинарът беше насочен както към бизнесмените и счетоводителите, така и към тези, които биха искали да регистрират нова фирма и да се занимават с бизнес в България. Качествата на лекторите като професионалисти бяха безспорни. Те успяха да отговорят на много въпроси относно данък "уикенд", ЗДДС, ЗКПО и промените в ревизионните произвоства и глобите. Най-приятните промени са възможността да се правят корекции на годишните данъчни декларации до 30-ти Септември на следващата година, както и възможността от НАП да информират задълженото лице за допусната от него грешка, а то само да поправи грешката, вместо да се преминава през сложната и неприятна процедура по ревизия. Семинарът може да бъде наблюдаван на адресът на канала на НАП в YouTube. Не пропускайте и безплатния онлайн семинар на Апис на 16.12.2016 г. от 12:30 ч.

 

09.12.2016 г. Очаквайте скоро! Нашите приятели и клиенти от www.motacilla.eu скоро ще предложат невероятна оферта, която не можете да откажете. Уникално предложение за нови фирми.

 

08.12.2016 г. Екипът на www.smallbusiness.bg честити празника на всички настоящи, бъдещи и бивши студенти и им желае успехи във всяко начинание.


 

01.09.2016 г. - В сайта на НАП вече е достъпна услугата по бързо възстановяне на ДДС, без да е необходимо извършването на данъчна проверка. 

 

12.07.2016 г. - НАП пусна нови онлайн услуги. Повече информация можете получите тук>

 

28.06.2016 г. - Народното събрание обсъжда поредните лобистки промени в Закона за адвокатурата. Ако се приеме в сегашния си вид, то всеки предприемач задължително трябва да има сключен договор с адвокат, който да му носи счетоводните справки в НАП, например. Адвокатите обаче не са счетоводители и те нямат знания за да изготвят всевъзможни справки към НАП, НОИ, БНБ и други инстанции. Казано с други думи, за да бъдат куриер, който носи документи от които нищо не разбира, адвокатът ще получава минимум 250 лв. месечно! Колкото и да е странно, проектът мина през правната комисия на парламента без никакви корекции и ще бъде подложен на обсъждане. Повече информация можете да получите тук>

 

19.04.2016 г. - НАП пуска още 6 онлайн услуги. Повече информация може да получите тук

 

14.04.2016 г. - Булстат регистърът вече става достъпен за всички онлайн. Няколко държавни институции, сред които и Търговският регистър, вече имат достъп до служебните архиви на нотариалните кантори. Целта е да се предотвратят злоупотреби с фирми. Повече информация може да получите тук.

 

23.02.2016 г. - Според Световната банка и PricewaterhouseCoopers (PwC) за административното обслужване на една средноголяма фирма е нужно да се задели най-много време, в сравнение с останалите страни от ЕС. За тази процедура се "хабят" цели 423 часа годишно, в сравнение със средно 173 часа за другите страни от ЕС. Повече информация може да видите тук.

 

15.02.2016 г. - НАП стартира нов софтуер за събиране на задълженията. Повече информация може да получите тук.

 

01.01.2016 г. - От днес влизат в сила значителни промени в данъчното и осигурителното законодателство. Препоръчваме на всеки предприемач да се консултира със своя счетоводител кои от промените се отнасят конкретно за неговия бизнес! Най-важните промени са описани тук.

 

16.11.2015 г. - Невероятно, но факт - може да спечелите от НАП! НАП организира томбола - всеки, който регистрира на сайта www.kasovbon.bg една или повече касови бележки - участва в томбола с награди.

 

19.06.2015 г. - Приветстваме в екипа новият ни колега Захари Захариев!

 

07.04.2015 г. - Вижте статията на нашия приятел и бизнес партньор Стойне Василев на тема "Как да стартирам бизнес".

 

02.04.2015 г. - От НАП съобщават, че могат да бъдат запорирани сметките на фирмите, които до седмица от получаването на писмото от приходната агенция, не си платят декларирания корпоративен данък за 2014 г. Фирмите могат да направят справка за задълженията си по електронен път с електронен подпис или с ПИК. НАП ще се свързва с длъжниците по телефона за да им разясни задълженията и произтичащите от неизпълнението им последствия, като е възможно разсрочено плащане при финансови затруднения, ако се предостави обезпечение и погасителен план.

 

04.03.2015 г. - Поради разрастване на фирмата се преместихме в нов по-голям офис, с площ от 140 кв. м. Моля заповядайте в новия ни офис на следния адрес: ул. "Лидице" 7-9, ет. 2, офис 6 - на гърба на х-л Плиска.

 

01.01.2015 г. - От началото на 2015 г. влизат в сила много промени в данъчното и осигурителното и осигурителното законодателство. С тях можете да се запознаете по-подробно тук>

 

17.11.2014 г. - Приветстваме с "Добре дошла в екипа" новата ни колежка Катерина Атанасова!

 

09.11.2014 г. - Интервю с нашия приятел и клиент Стойне Василев на тема "Как да постигнем финансова независимост" по телевизия Bulgaria On Air.

 

06.10.2014 г. - Европейската комисия критикува България за вредна държавна намеса в свободните професии. Това е изводът от публикувания в края на м. септември доклад. Според този доклад, цените на които работят адвокати, нотариуси, одитори и други представители на свободните професии, са твърде завишени и прекалено регулирани. Европейската комисия е на мнение, че това пречи на здравословната конкуренция - всеки да може да предлага такива цени, каквито смята за подходящо, а негово величество пазарът да определя кой консултант или коя фирма да има повече клиенти и да се развива успешно. Нашето мнение съвпада с това на Европейската комисия, че поставянето на прекомерно високи цени и почти задължителното членство в браншовите камари, вреди на потребителите.

 

29.09.2014 г. - Търговският регистър стартира и английска версия на сайта си. След няколкомесечни тестове на пробната мобилна версия, вече тя е налична и на стандартната интернет страница.

 

17.06.2014 г. - Финансовият консултант и наш бизнес партньор Стойне Василев даде интервю за Дарик радио на тема "защо сме бедни". Препоръчваме на всички да прочетат информацията тук. 

 

07.05.2014 г. - Търговският регистър обяви пускането на пробна версия на сайта си, предназначена за мобилни устройства. Страницата е достъпна на следния адрес: http://m.brra.bg  В скоро време ще бъде стартирана и англоезична версия на Търговския регистър, което ще улесни чуждестранните партньори.

 

14.02.2014 г. - От днес се намаляват таксите, събирани от Търговския регистър. За регистрация на ЕООД и ООД таксата се намалява на 110 лв., за ЕТ е 30 лв. При подаване на документи по електронен път таксите са половината от посочените стойности.

 

16.01.2014 г. - От днес може да се регистрира уеб адрес (домейн) на кирилица, който завършва на .сайт или .онлайн. Повече информация може да получите тук.

 

08.01.2014 г. - НАП представи новата декларация за облагане доходите на физическите лица през изминалата година. Декларацията е налична на интернет страницата www.nap.bg. При попълването на декларацията на компютър, автоматично се изчислява дължимия данък. От една страна това е удобство за лицата, а от друга страна намалява грешките при попълването на данните. Както и досега в електронния вариант след попълването се генерира баркод, в който са записани всички попълнени цифри. Служителите в НАП чрез четец вземат цялата попълнена информация от декларацията. Повече информация може да получите тук.

 

21.10.2013 г. - От днес в екипа ни се включва новата колежка Красимира Нечева! С натрупания опит, тя ще внесе нови знания към целия колектив и ще участва в обработването на документите на по-сложните за обслужване фирми.

 

04.06.2013 г. - Днес се навършва 1 година от официалното откриване на новия ни офис! Ще зарадваме всеки посетител с малко, но сладко изкушение ;)

 

01.11.2012 г. - Приветстваме новата ни колежка Галя Проданова! В ролята си на офис организатор, тя ще спомогне за по-тясното специализиране на всеки от колегите ни само в определени области. По този начин очакваме да се увеличи ефективността на процесите във фирмата.

 

04.06.2012 г. - Днес е официалното откриване на новия ни централен офис с адрес: гр. София, ул. "Михаил Тенев" 12, бизнес център "Евротур", офис 11. Заповядайте!

 

01.01.2012 г. - Влязоха в сила промени в таксите, които се заплащат към Търговският регистър и регистър Булстат. В следствие на това се намаляват държавните такси за регистрация на фирми, при подаване на документите по електронен път. С новите промени, тези такси намаляват наполовина.

 

27.10.2011 г. С новите промени в Търговският закон и Закона за Търговския регистър отпада задължението собствениците и управителите на фирми да описват всичките си лични данни в документите за регистрация на фирма. Радваме се, че след двугодишно колебание държавата прецени, че не е редно личните данни на собствениците и управителите на търговски дружества да присъстват в Интернет страницата на регистъра. По този начин се избягва абсурдната ситуация, че ако една фирма иска да обработва лични данни трябва да полага специални усилия за тяхното опазване, а личните данни на българските бизнесмени са общодостъпни чрез сайта на Търговския регистър.

 

15.02.2011 г. - От днес влизат в сила някои промени в Търговският закон. Важно следствие от тях е че при подаване на документи за регистрация на фирма, както и при продажба на дружествени дялове се изисква предоставянето на декларация, че лицата не участват във фирми, обявени в несъстоятелност, при която са останали неудовлетворени кредитори.

 

08.02.2011 г. - Екипа ни се увеличи с едно бъдещо счетоводителче ;) Честитим първото дете на колегата ни Костадин Даржанов - Андрей! Коцето вече освен да борави с фактури, ще може да борави и с памперси :)

 

21.12.2010 г. - Срокът за пререгистрация на фирмите беше удължен. Тъй като Търговския регистър няма достатъчен капацитет да приеме и обработи толкова много заявления в оставащите дни до края на 2010 г., срокът отново бе удължен, с което България рискува да отнесе глоби от Европейският съюз. Въпреки това приканваме предприемачите, които не са пререгистрирали своите фирми да го направят. Освен чисто формалните изисквания за това, постепенно се изгражда негативна нагласа към бизнесмените, които не са пререгистрирали своите фирми. Целта е от една страна да намалее броя на неактивните фирми, а от друга - да има публично достъпна информация за всички стопански субекти, което би намалило злоупотребите от всякакъв вид.

 

22.07.2010 г. - Авторитетният седмичник, в-к "Капитал" публикува статия, посветена на фирмите за директна продажба на козметика. Освен всеизвестните в бранша компании като Avon и Oriflame, вече присъства и LR health and beauty, която е един от най-големите ни клиенти. С пълният текст на статията можете да се запознаете тук >

 

10.07.2010 г. - В днешният брой на в-к "Капитал" бе публикувана интересна статия, свързана с Агенцията по вкисванията. Нашият екип с интерес наблюдава тоталното късогледство и недалновидност в повечето държавни институции. През 2009 г. от всички държавни институции, с които имаме взаимоотношения, единствено Агенцията по вписванията (Търговският регистър) работеше добре. За жалост към днешна дата можем да отбележим, че вече и тази институция работи потресаващо зле, а скоро е възможно напълно да спре работа. Нашето мнение съвпада с това на редакцията на реномираният бизнес седмичник. С пълният текст на статията можете да се запознаете тук >

 

23.06.2010 г. - Стъпка в правилна посока бе извършена от българският парламент. С приетите промени в кодекса на труда, намаленото работно време, поради намалял обем на работа в дадена фирма, може да се удължи с 3 месеца. Вече са намалени безумно високите глоби, които досега се предвиждаха дори за дребни пропуски по отношение на безопасните условия на труд. До скоро минималната глоба беше 10000 лв., а вече е намалена до 1500 лв. Съответното длъжностно лице ще понася санкция от хиляда до десет хиляди лева.

 

16.06.2010 г. - Главната инспекция по труда (ГИТ) започна проверки за наличието на трудови договори на работниците в различни фирми. Може да се запознаете с нашият коментар по темата тук >

 

16.06.2010 г. - Авторитетното издание на "Икономедия", вестник "Капитал" в брой 24 от 16 юни 2010 г. представя ресторант "Гуркха" в столичният квартал "Лозенец". Гордеем се, че нашата фирма е ангажирана със счетоводното обслужване на този прекрасен ресторант. Радваме се, че компетентното мнение на екипа, посетил заведението, е изцяло положително и съвпада с нашето.

 

04.05.2010 г. - Възхитени сме! Националният осигурителен институт (НОИ) най-после влезе в новият век. Справките, които се подават заедно с болничният лист, вече може да се подават и с флаш памет. Дългите години на работа само с примитивни дискети са история. Поздравления за невероятния напън на тази държавна институция. Нашите внуци, може би, ще доживеят момента, в който личния лекар ще издава електронен полничен, който директно ще отива в системата на НОИ.

 

15.03.2010 г. - Протестът на НАББ срещу данъчната политика на правителството се проведе на 15 март 2010 г., въпреки корекцията в указанието на НАП. Нашето мнение е, че въпросното указание 24-00-7/25.02.2010 на НАП е пълен абсурд. Въпреки, че в последствие то беше отменено, с влезлите в сила от 01 януари 2010 г. поправки в Кодекса за социалното осигуряване, се дава възможност данъчните служители да си тълкуват закона по различни начини. Това създава проблеми на малкият бизнес и предпоставки данъчните служители да изнудват предприемачите, т. е. "ако не почерпите ще тълкувам закона така, че да отнесете глоба".

 

10.03.2010 г. - Указанието на НАП от 25.02.2010 г. за осигуряването на управители на дружества беше отменено или по-точно допълнено на 10.03.2010. Красимир Стефанов прояви доблест и призна грешката си, за което единствено заслужава адмирации. С прилагането на коригираното указание, обаче трябва да се внимава, за това препоръчваме да не правите корекции в дружествени договори или договори за управление, преди консултация със специалист.

 

08.03.2010 г. - председателят на парламентарната бюджетна комисия Менда Стоянова твърди, че Указанието на НАП ще бъде отменено. Можете да видите статията от тук.

 

08.03.2010 г. - Публикувахме коментар по повод Указанието на НАП за осигуряването на управители на дружества. Съветваме всеки буден български гражданин да се запознае с него.

 

05.03.2010 г. - На сайта на НАП излезе доуточнение на Указание 24-00-7/25.02.2010 на НАП. Очевидно, от НАП нямат намерение да се извинят и да оттеглят своето нецелсъобразно и незаконосъобразно указание, което предизвика паника в десетки хиляди малки фирми. www.smallbusiness.bg ще Ви държи в течение за всякакви новини, по повод случилото се.

 

01.12.2009 г. - www.smallbusiness.bg стартира нова промоция - всички клиенти, които сключат договор за счетоводни или правни услуги през Интернет, ще получат 20% отстъпка от цената на месечния си абонамент. Ние държим да бъдем максимално полезни на клиентите си и да им осигуряваме максимално евтини услуги и пълно удобство, съобразено с техните специфични нужди. Свържете се нас, за да уговорим всички подробности относно начина за контакт, заплащане и т.н. Изключително удобно за хора в неравностойно положение и отдалечени населени места.

 

20.10.2009 г. - От днес влиза в сила промяната в Търговския закон, според която минималния основен капитал за ЕООД и ООД става 2 (два) лева.  Възползвайте се от възможността да започнете свой собствен бизнес, с още по-малко разходи!

 

05.10.2009 г. - Стартира нова промоция за регистрация на нови фирми - от 12-ти до 23-ти Октомври, пълната регистрация на нова фирма ще струва само 200 лв., вместо обичайните 280 лв. Допълнителните намаления при сключването на договор за счетоводни услуги продължават да важат!

 

06.04.2009 г. -  Започна великденската промоция на www.smallbusiness.bg. До 14 май всички цени на услуги на сайта ще бъдат понижени с 20%. А ако желаете да стартирате нова фирма - предлагаме допълнителна отстъпка, ако ползвате едновременно услугите ни за регистриране на фирма и счетоводно обслужване.

 

28.03.2009 г. -  Приключи първият етап от изпълнението на обществената поръчка за популяризиране на биогоривата в България. Над един милион листовки бяха раздадени в 15 от най-големите градове. "Голдън вижън" представи подробен отчет пред Министерството на икономиката и енергетиката за успешното изпълнение на поставените цели.

 

16.12.2008 г. -   "Голдън вижън" получи одобрение да премине към следващия етап на обявената обществена поръчка от Министерството на икономиката и енергетиката за популяризиране на биогоривата сред населението. Нашата фирма представи оферта за отпечатване и разпространение на огромен тираж от информационни материали на територията на цяла България.

 

19.10.2008 г. - "Голдън вижън" разшири мрежата от служители и партньори, благодарение на което вече предлага услугите си в 20-тте най-големи градове в България

 

18.05.2008 г. - Стартира интернет страницата на новия ни проект - Smallbusiness.bg.

 

10.02.2008 г. - Стартира обновената интернет страница на рекламното ни звено - www.goldenvision.bg

  

03.12.2007 г. - Вече предлагаме "затворен цикъл": подготовка на дизайн, отпечатване и разпространение на печатни рекламни материали - листовки, брошури, стикери, календари, етикети, фирмени бланки, гаранционни карти, каталози и др.

 

19.10.2007 г. - Вече предлагаме услугата "директен маркетинг", която, въпреки че не е много позната в България, е широко разпространена в Западна Европа и САЩ. За повече информация прочетете тук >

 

30.08.2007 г. - Днес излезе съдебното решение за регистрацията на "Голдън вижън" ЕООД.